Livsåskådning


OOJ, vilken dag, så mycket att ta in på en o samma gång, så många intryck!!
Idag hade vi studiebesök i domkyrkan, där dombrusten pratade med oss, och sen var vi vid rikets sal, där jehovas vittnen pratade med oss, och oojj så annorlunda vi är alla människor, så vi tycker, o tänker, de finns alltid två perspektiv utav allt, hur man på så många olika sätt kan tolka livsåskådning....
Jag tycker de är jätteintressant, att lyssna på andra människor o deras syn på livet osv, jag tycker absolut att man skall hålla fast vid sin egen åsikt om vad man själv tycker, men jag tror de är väldigt viktigt att få höra andras åsikter samtidigt...
Och de är något mycket utav den här kursen som jag läser etik o livsfrågor går ut på.

När dessa givande studiebesök var över, drog jag o Sara in mot stan, för att gå runt o kolla lite en snabbis, och som Sara sa, impulsköp brukar alltid vara bäst, o lite så var de idag faktiskt, jag hade inga planer på att handla någe, mer än en ansiktskräm, och sen slöt de med att jag hitta en suuperfin grå/viol färgad kofta på vila, för 99 kr, och en jääättejäättefin blå o vit randig slapp tröja, för 160 kr, så de vart kanonköp idag, när man inte handlat någe på länge uppskattar  man de mer på nå vis när man väl gör de :)

Sedan efter Sara sprungit till bussen, gick jag o Freja hem till henne där hon bor i stan, nämligen hos en familj och jag vart som lite förälskad i familjen ahlstens hus, såå stort, men ändå litet, mysigt,lustigt, konstigt, fint, oj de var häftigt :)
Vi fick de gjort, de vi skulle me vårt skolarbete..
De va så mysigt, vi satt o åt lite mellis, som bestod utav macka o grönt te, då jag fick en jäättefin mugg :) som var Signes, minstingen i familjen, hon hade en hel samling utav dessa muggar, som var i temat mumintrollen, Freja sa då att man måste välja ut rätt mugg till rätt person, och då gav hon mig denna fiiina, som man bara känner massa kärlek utav :) blev så glad utav den här muggen :)









Jag o Pappa har sett 3 filmer ikväll, nu väntar sängen, önskar dock att Min Anthon kunde ligga brevid!!



NATTI NATTI
///Friitchii ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0