Måndag 17/2


Idag har vi hemstudiedag i etik kursen, för att göra klart våran uppgift om en värdekonflikt.
Jag blev precis helt klar med min uppgift nu, känns skönt!!
Var dock i skolan idag ändå, Jag o Freja hade möte med Gunilla, en kvinna på skolan som hjälper mig o Freja med moldavien resan, som har legat på is ett tag nu. Men nu så är vi tillbaka, och skall försöka med nya tag. För er som inte vet, så håller jag o Freja på att planerar och försöker få ihop pengar till att kunna åka till modavien, för att ha våran praktik där, som då blir att jobba/hjälpa gatubarnen i moldavien. Både jag och Freja fastna för idén när vi hörde om möjligheten, vi blev utvalda på skolan, och fick där ett stort bidrag med pengar till resan, och efter mötet idag, känns de verkligen som att nu är det mer än bara en önskan att få komma dit och få uppleva något så annorlunda, som deras verklighet och få hjälpa dessa barn, nu känns de verkligen som att vi är en bit på vägen att de kanske  kommer uppfyllas, vilket också känns skrämmande, för jag tror inte jag har förstått hur stor den här resan egentligen är....
Men jag antar att man skall känna lite så också, eftersom dom lever i något som för oss ses som så overkligt.
Jag och Freja har en bit kvar tills vi nått ända fram, men är en bit på vägen, de är också en otroligt chans att ta, tänk vilka upplevelser, och erfarenheter.

En sak som har slagit mig är också hur jag skall klara mig utan Min Kärlek, Anthon, i kanske hela 3 veckor, när de längsta vi vart ifrån varandra är 5 dagar?!
ojojoj, de är mycket tankar som virrar runt!!

Naaj, nu skall jag gå och städa lite i mitt rum, innan syster kommer hem :) de är som Anthon brukar säga , att jag bygger ett mount everest utav kläder på min stol xD han kan ha lite rätt ibland :) hehe

Ta hand om er!! :)
Kraam // Friitchjuf ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0