BARA VARA BARN



Joo, då var jag tillbaka :)
åkte nämligen till sthlm i torsdags morse med personalen från min praktikplats Ventilen, vi skulle upp till sthlm för att gå på en konferens som handlar om barn med funktionshinder,  titeln på dagen/konferesen var "Bara Vara Barn och oj vilken dag :) jag vart jätteglad att jag fick chansen att få följa med, och att skolan ställde upp och betalade, jättestort tack :) de var en väldigt givande dag, de var föräldrar som föreläste, psykologer, människor som arbetar med barn med funktionhinder, som gjort undersökningar kring just barn med funktionshinder. Jäätteintressant dag!!
Jag blev också jätte inspirerad till att läsa tre böcker som dom pratade om där, en kvinna som jobbat med barn/ungdomar med funktionshinder i många många år som skrivit två av böckerna, den ena hette " Jag har en sjukdom men jag är inte sjuk" och den andra "Doktorn kunde inte riktigt laga mig", sen var Sören Olsson där också som en del kanske känner igen, han är författaren till Sune o Bert böckerna, han föreläste då som förälder, han har en son med funktionshinder, och han o hans fru har skrivit en bok om deras son som heter "Prins annorlunda". Så min önskelista inför jul fylldes på med dessa tre böcker.









///Friitchii ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0